Na Terminalu Cukrowym przy Nabrzeżu Wiślanym w Porcie Gdańsk trwa załadunek masowca AK Halima. Na jednostkę ładowany jest wyprodukowany w Polsce cukier.
Jak informuje Krajowa Spółka Cukrowa S.A., w styczniu udało się dostarczyć i załadować na statek 16.350 ton polskiego cukru.
Koszt wszystkich inwestycji realizowanych obecnie w Porcie Gdańsk opiewa na niespełna 3,5 mld zł - powiedział w środę prezes Zarządu Portu Morskiego Gdańsk (ZMPG) Łukasz Greinke podczas debaty zorganizowanej w ramach 5. edycji Kongresu 590.
W ostatnich dniach lutego w Terminalu Cukrowym w Porcie Gdańsk zakończono pierwszy załadunek statku wykorzystujący w pełni możliwości nowego terminalu. To najnowocześniejszy obiekt w tej części Bałtyku. Inwestycja w budowę Terminalu Cukrowego była strategiczną decyzją Krajowej Spółki Cukrowej S.A. Zaangażowanie kapitałowe KSC poprzedzono szczegółową analizą możliwości, które daje Port Gdańsk.
Chcemy pozostać dużym producentem cukru w Europie - powiedział w czwartek minister rolnictwa Jan Krzysztof Ardanowski podczas uroczystego otwarcia Terminala Cukrowego w Gdańsku. Jak dodał, terminal będzie służył do sprawnego, nowoczesnego eksportu cukru.
KSC S.A. zainwestowała ponad 100 milionów złotych w budowę Terminalu Cukrowego, silosu i infrastruktury nabrzeża. Pozwoli to Spółce dotrzeć do nowych rynków zbytu w Azji i Afryce. Krajowa Spółka Cukrowa planuje w najbliższych latach wysyłkę swojego cukru za pomocą Terminalu w wysokości 300 000 ton. Dzięki tej inwestycji w Trójmieście przybędzie kilkadziesiąt nowych miejsc pracy.
W pierwszym półroczu 2019 r. w gdańskim porcie przeładowano ponad 25 mln ton towarów, co stawia nas na trzecim miejscu na Bałtyku pod względem przeładunku towarów – przekazał w poniedziałek PAP prezes Morskiego Portu Gdańsk Łukasz Greinke.
Po zniesieniu kwotowania na rynku buraka cukrowego i cukru ubiegłoroczna produkcja w Polsce wyniosła 2,3 mln ton cukru. Na krajowym rynku powstała nadwyżka przekraczająca 600 tys. ton. Ratunkiem dla branży może być eksport na rynki pozaunijne. Wymaga on jednak odpowiedniego zaplecza logistycznego i infrastrukturalnego. Krajowa Spółka Cukrowa wybuduje w gdańskim porcie nowy terminal, który umożliwi wysyłkę za granicę ok. 300 tys. ton cukru rocznie.
Miniony rok okazał się rekordowy dla polskiego sektora portowego. Polskie porty przeładowały łącznie ponad 87 mln ton, co stanowi wynik o 8,7% wyższy niż w 2016 roku. Port Gdańsk przekroczył barierę 40 mln ton, utrzymując się na pozycji lidera. Wszystkie analizowane porty odnotowały pozytywne wyniki.
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. (ZMPG) w drugiej połowie grudnia 2017 ogłosił przetarg na studium wykonalności dla zagospodarowania Wisły od Gdańska do Warszawy oraz dróg wodnych od Warszawy do granicy z Białorusią i odcinka od Wisły do Zalewu Wiślanego (portu w Elblągu). Powstać ma do końca 2019 roku, a oferty muszą wpłynąć do ZMPG do godz. 11,00 w piątek, 2 lutego 2018. 15 minut później nastąpi otwarcie kopert.
MSC dodaje Hamburg do serwisu SWAN
11 laboratoriów i wielkoskalowe modele statków w nowym centrum badawczym Politechniki Morskiej
Holownik zamieszany w katastrofę ekologiczną w Tobago odnaleziony w Afryce
Forum Bezpieczeństwa Morskiego Państwa 2024 po raz dziewiąty
Ataki Huti pozostają wyzwaniem dla międzynarodowej żeglugi i sił morskich
Nie był widziany od zatopienia podczas II wojny światowej. Badacze odnaleźli w głębinach okręt podwodny US Navy